Vad sjutton är "bento"?

Enkelt förklarat är bento en lunchlåda, punkt slut.

Men så enkelt är det så klart inte... Det finns många regler och riktlinjer när det gäller bento men det som är viktigast är att lägga ner lite tid på sin låda och göra den apptitlig både för öga och gom.

Thursday, February 28, 2008

28/2 dagens lunch

Även om jag är ledig från jobbet kan en läcker bento lysa upp dagen. Jag sitter framför datorn, skriver nytt CV både på svenska och utrikiska och försöker skriva intressanta informativa personliga brev; En uppgift jag verkligen inte gillar. Dock finns en del roliga jobb att söka så jag är i alla fall något motiverad!

Bentopausen var i alla fall efterlägtad, både tillagningen och själva ätandet!!

Innehåll; till vänster: sallad av annanas, färsk mango, frusna hallon och härligt syrlig physalisen klockren kombination!
till höger: tomater, annanas och minimajs stekt i svart stark bönpasta, hemgjorda vårrullar (fyllda med köttfärs och annanassalsa) på salladsbädd dekorerad med en physalis.
I de små flaskorna finns annanasjuice att hälla över salladen eller att smaksätta den eviga måltidsdrycken vatten med och i locket längst bak finns lite bitter, möööörk choklad (85%) till efterrätt.

yummi. yummi, mycket annanas, inte så lågt GI men inte helt onyttigt och lagom mättande!

3 comments:

Martina said...

Hoho... vart har ni tagit vägen? Nu var det länge sen det uppdaterades tycker jag.

Annapanna said...

Har ni slutat äta?

Minellie said...

Nej vi har inte slutat äta... dessvärre har våra datorer slutat kommunicera med yttervärlden. I mitt fall är det nätverkskortet som inte vill prata med routern längre!

Ska försöka åtgärda inom kort och hoppas kunna dela med mig av nya härliga lådor redan i nästa vecka! Håll ut!!