Vad sjutton är "bento"?

Enkelt förklarat är bento en lunchlåda, punkt slut.

Men så enkelt är det så klart inte... Det finns många regler och riktlinjer när det gäller bento men det som är viktigast är att lägga ner lite tid på sin låda och göra den apptitlig både för öga och gom.

Tuesday, April 15, 2008

14/4 nattsnacks

Oj vad lite aktivitet det har varit här de senaste månaderna!! Ber så mycket om ursäkt men det faller under ursäkten datastrul! Min dator vill inte kommunicera med nätverket hemma och dessutom är hårddisken full så jag har svårt att lägga in nya bilder. Sussi har något annat fel på sin, men förhoppningsvis är vi snart tillbaka i leken igen!!!

I natt har jag som vanligt kört 8 timmars nattpass på jobbet... och självklart är man småsugen på nånting hela tiden, vilket jag ofta verkar bli närjag är trött. Medveten om det tar jag såklart med mig lämpliga snacks ;) En snackbento!














Lådan är min trogna påläggslåda, fast jag använde bara två av dem i natt.

Innehåll: I den undre finns Physalis och små söta mack-munsbitar av rostat fullkornsbröd med tonfiskröra på (tonfisk och yoghurt blandat med lite currypasta). Den övre lådan innehåller clementinklyftor, kaffeost minimorötter och rullader av salami fylld med färskost och minibladspenatspett med gul och röda körsbärstomater.

Lagom att gå och småäta lite under hela natten... även om det inte är särskilt bra varken för min figur eller tänderna är det betydligt bättre än alternativet; godis från shoppen eller kökets efterättskyl!

No comments: