Vad sjutton är "bento"?

Enkelt förklarat är bento en lunchlåda, punkt slut.

Men så enkelt är det så klart inte... Det finns många regler och riktlinjer när det gäller bento men det som är viktigast är att lägga ner lite tid på sin låda och göra den apptitlig både för öga och gom.

Wednesday, April 16, 2008

Backlogg

I natt har jag inte haft med mig någon bento, men jag kan dela med mig av en från förra arbetsveckan:
Min fina röda låda som jag fick av Sushi när hon varit på resa till storstaden i söder, den har även tre vita lösa "innerlådor" som man kan använda som avdelare om man vill.

Innehåll: Två hemmagjorta vårrullar fyllda med köttfärs och ananassalsa, sallad på rivna morötter, riven gurka, klyftade körsbärstomater, svarta sesamfrön och balsamvinäger *yummie*

Så här fin är lådan ihopplockad och inknuten, färdig för avfärd




No comments: