Vad sjutton är "bento"?

Enkelt förklarat är bento en lunchlåda, punkt slut.

Men så enkelt är det så klart inte... Det finns många regler och riktlinjer när det gäller bento men det som är viktigast är att lägga ner lite tid på sin låda och göra den apptitlig både för öga och gom.

Friday, February 1, 2008

Träningsgodis

Eftersom Sussi har "lurat" med mig att börja simma igen så ägnades en timme fredag eftermiddag i badhuset. En liten snacklåda passade jag på att ta med mig för att ha något att äta direkt efter passet. En stor flaska vatten hade jag också med mig, men den är varken speciell eller snygg så den fick inte vara med på bilden ;)

Lådan: är ena halvan av min favoritlåda "natural leaf" som jag köpt från Abigail på Bento Yum. Tyvärr ska hon sluta sälja bentoprylar inom en snar framtid, men bloggen är helt klart värd att besöka och inspireras ifrån i alla fall!!

Innehåll: En väldigt gul, men mycket god blodapelsin, en blå silikonmuffinsform med en mumsig blandning av pinjenötter, hasselnötter, mandlar och torkad aprikos. Tomaten gav en liten röd färklick och sockerärtorna är goda, men främst med eftersom det kändes som om lådan saknade något grönt.

No comments: